Briefing voor partners voor 22 mei

Doorloop

 

hoe laatwatwiewaar
21-mei   
10:00 – 13:00 
Ab, Cooper, Joep, Jean-Paul
 
13:00 – 18:00opbouw
daarbij Jennifer, Damaris, Jac, 
 
16:00 – 20:00opbouwdaarbij Tim, Nina 
15:40Dette station abcoudeJennifer 
16:00Florian geluidstechniek  
18:00avondeten  
22-mei   
7:40Dette oppikken station AbcoudeHenry? 
8:00 – 8:30ontbijtJenniferHuiskamer
8:30 – 9:00briefingJenniferHuiskamer
?ontvangst fietsenDick / TibbeStation
8:30 – 10:00fietsverhuur uitgifteTibbeStation
9:00 – 9:45pendeldienstHenry/Joost 
9:00 – 10:00ontvangstNicole, Nina, Pieterbuiten, hoop ik
10:00 – 10:45opmaat / welkomJennifer, Tim, DetteBotenloods
10:45ruimtenemers 1 eigen ruimte preppenruimtenemersdivers
10:45 – 11:00verplaatstijd  
10:55Gong laten klinkenwie? 
11:00 – 12:30in dit tijdsvak Ronde 1  divers
12:30 – 14:00lunch en verplaatstijd  
13:00 – 13:10Nina, Mariska en YordiNina, Mariska, YordiBotenlooods
13:15 – 13:25HenryNina, HenryBotenlooods
13:45ruimtenemers 2 eigen ruimte preppenruimtenemersdivers
13:50Gong laten klinkenwie? 
14:00 – 15:00Ronde 2 divers
14:30 – 15:00Parkeren| ontvangst Sleipnir mensenCooperbuiten
15:00 – 15:30Breng Denise CK naar stationTibbeJen’s auto
15:00 – 15:30korte pauze en verplaatstijd  
15:15ruimtenemers 3 eigen ruimte preppenruimtenemersdivers
15:15Preppen ruimte Ronde 3Cooper 
15:20Gong laten klinkenwie? 
15:30 – 17:00Ronde 3 divers
17:15 – 20:00fietsverhuur inname TibbeStation
17:15 – 17:30Haal spullen uit ruimtesCooper 
17:00 – 17:30Borreltijd Botenloods
17:30 – 18:00pendeldienstHenry/Joost 
17:25Gong laten klinkenwie? 
17:30 – 18:00Open podium, initiatievenNina, JenniferBotenloods
18:00 – 19:30Soep, muziek, verbinden Botenloods
19:30 – 20:00pendeldienstHenry/Joost 
20:00 – 22:00Afbouwenwie?

Neem Eigenaarschap

Over je EIGEN TIJD

  • Wees er op tijd en zorg dat je je aanreisroute goed gepland hebt (en evt. parkeerplekken / huurfietsen hebt gekocht in de ticketshop)
  • Wat “op tijd” voor jou betekent, mag je zelf inschatten. Hoe dan ook: om 8.30 is er een “briefing” in de Huiskamer. Om 8.00 kan er ontbeten worden. Jullie zijn welkom. Vanaf 9.00 is er inloop en stipt om 10.00 starten we in de loods.


Over ONZE GEZAMENLIJKE TIJD

  • Er is een doorloop, en de workshops kennen begin- en eindtijden. Ik heb jullie nodig deze te bewaken in het belang van de intentie en vorm van het festival als geheel. Als er een gong of trommel klinkt, is dat een aanmoediging voor het volgende onderdeel in het programma.


Over je EIGEN RUIMTE

  • Kijk goed waar je bent ingepland. Ik zal zorgen dat op de time-table op de website en op het centrale bord bij binnenkomst, de meest actuele stand van de toebedeelde ruimtes zal staan.
  • Je bent 15 minuten van tevoren in je eigen ruimte om hem voor te bereiden.
  • Je zorgt ervoor dat jouw ruimte aan het einde van jouw sessie zó achterblijft, dat het gereed is voor de volgende “ruimtenemer” in jouw ruimte. Er zal per ruimte steeds een brief hangen met wat je te doen staat (is niet ingewikkeld)
 
 Over ONZE GEZAMENLIJKE RUIMTE
  • Schrijf je in voor de workshops. Als je zelf ruimtenemer bent, schrijf je alsnog gewoon in! Hier: https://forms.gle/F38o1ypcnKq8az5k9
  • Leer het terrein goed kennen, zodat je eventuele anderen ook richting kan geven.
  • Er gebeuren een aantal dingen in de botenloods, met een vrijblijvend karakter, om 13.00 en om 17:30. Wel fijn als dat jullie aandacht krijgt en jullie deelnemers attenderen erop.

Over deelnemers

Over de mensen van Zwier

  • De mensen van Zwier nemen deze dag ook deel! Zij hebben dus geen operationele taak deze dag, op de horeca mensen na. 
  • Dieetwensen zijn bij de horeca mensen bekend

Over de mensen van Sleipnir

  • Rond 15 uur zullen er nog 10 Sleipnirleden aankomen, die enkel in ronde 3 deelnemen.

Over de andere deelnemers

  • Ongeveer een geschatte 50% a 60% van de bezoekers zijn “nieuwe” deelnemers. De overigen zijn op enerlei wijze verwant of kennen een bepaalde ingang tot het onderwerp. Ik vermoed dat ze deelnemen ook omdat dit festival hopelijk voelt als een plek voor gelijkgestemden.
  • Ik zal een deelnemerslijst ter inzage bij de Huiskamer leggen bij de briefing en na het event nog delen. 
  • In het Ticketkantoor wordt -vreemd genoeg- niet om een organisatienaam gevraagd… De deelnemers worden bij aankomst gevraagd of ze dat zelf nog even op hun naametiket willen zetten.
  • In het Ticketkantoor wordt ook niet voor elke kaarthouder een naam ingevuld. Bijv. Tim kocht 4 kaartjes, maar van de andere 3 heeft hij me de naam zelf doorgegeven. En zo zijn er meerdere tickets verkocht met maar één naam.
  • Voor wie nu toch de actuele stand wil weten, mail me en ik stuur je dit door, ervan uitgaande dat je deze informatie slechts ter inzage gebruikt. 

Praktische zaken

Beeld- en videomateriaal.

  • Er zijn geen fotografen of filmers door mij ingehuurd. Desalniettemin: er zullen foto’s genomen worden en videobeelden gemaakt van de activiteiten op het terrein en de botenloods, door mensen die het zelf aanboden.
  • Mensen die hier per sé NIET op willen, zullen een knalgroene keycord om hun hals krijgen.
  • Er wordt in principe géén videomateriaal gemaakt van workshops, behalve dan evt die van Dette. Voor al het andere is de vraag aan de cameraman geweest om dit enkel in overleg met de ruimtenemer en deelnemers van die workshop zelf te doen.
  • Mogelijk worden jullie of deelnemers nog uitgenodigd voor een klein vraaggesprekje voor de camera.

 

Arbeid en vlijt

  • Jennifer zet gezin ook in om te helpen. Voor de duidelijkheid, behalve eten en drinken, worden hier geen vergoedingen uit de Eigendom Anders financiën voor betaald.
  • Ik zoek nog iemand die wil fotograferen?
  • Ik zoek nog iemand die mede time-keeper wil zijn voor de aanvang van de rondes? (en lekker op de gong of trommel gaat slaan)
  • Ik zoek handjes om te helpen afbouwen tussen 20-22u.

Draaiboek

Zie hier bovenaan de doorloop. En voor het overige:
  • Vrachtwagen vr. 19 mei, decorstuk, podium delen en inrichting laden
  • Opbouw: za. 20 mei 10:00 – 13:00, Kookers spullen inladen
  • Opbouw: Zo. 21 mei, 12.00 – 20.00
  • Breek: Ma. 22 mei tussen 20 – 22.00
  • Breek / laden: Di 23 mei tussen 9 – 11.00 

eerdere partner info hieronder

Financiën en begroting

Marcom materiaal

Rolbeschrijvingen

  • Hoeder intentie, poogt er elke live-meeting bij te zijn en bewaakt actief de intentie (hopelijk nemen we allemaal als vanzelfsprekend deze rol op ons, maar het mooiste is als we 1-3 mensen bereid vinden die dit als prioriteit hebben).

  • Procesbewaker: bewaakt ruimte/tijd/middelen en verbindt het geheel

  • Ruimtenemer/maker: doet een voorstel in het organiseren van eigen ruimte op 22.5.2023 (en organiseert zelf de [financiële] consequenties die daarmee gemoeid zijn) OF neemt juist een ander initiatief door het jaar heen – binnen de kaders die de procesbewaker aangeeft.

  • Aanhaker/Aanraker haakt partijen aan, zoals onderwijs of media of sponsors – op de gemeenschappelijke intentie, zodat ze een rol kunnen nemen of juist gaan deelnemen.

  • Facilitator operationeel teamlid, heeft bouw/breek activiteit, een andere administratief-organisatorische – of een rol op de festival-dag zelf.

  • Sponsor: sponsort deelbedrag, of koopt kaartjes voor doelgroep

Rolhouders

Proces aanbod-creatie en programma-ontwikkeling, kortom proces voor "ruimtenemers"

Iedereen die een rol als ruimtenemer wil, bereidt voor om aan de groep voor te stellen: “Welke ‘eigen’ ruimte wil ik op 22 mei innemen?” Plek & tijd voor ruimtenemer: De eigen ruimte is een plek waar tussen de 10 en 30 mensen kunnen samenkomen. Op deze plek krijg je minimaal 45 minuten of maximaal 1,5 uur de tijd.

  • Van waaruit (je eigen drijfveer) neem je deze ruimte in?
  • Hoe dien je daarmee de gemeenschappelijke intentie van Eigendom Anders?
  • Wat is je centrale perspectief? Hoe kijk je naar het element perspectiefwisseling binnen je eigen ruimte?

 

Het proces is als volgt:

  • Aanwezigen/andere betrokkenen hebben gelegenheid vragen te stellen (ter verheldering en begrip)
  • Aanwezigen/andere betrokkenen kunnen vrijblijvend adviezen geven
  • Ordenen naar thema’s. Onderzoeken: zijn er overlappingen van partners?

Als er meer dan 16 ruimtenemers/makers zijn, dan zal de rol Hoeder Intentie en de Procesbewaker in goed overleg mogelijk ruimtes samenvoegen.